divendres, 13 de febrer del 2015

Música CLÀSSICA: "La passió segons Sant Mateu" a l'Auditori de Girona

El proper 29 de març (19 h) es presenta a Girona una producció d’iniciativa gironina de la que està considerada com una de les cimeres de la música de tots els temps.

Amb l’orquestra Barroca Catalana, el cor Lieder Càmera i sis solistes s’oferirà un oratori cèlebre, considerat entre les grans obres musicals. I és gran en molts sentits: durada (prop de 3 hores) orquestra (fan falta dues orquestres barroques) i cors (el contingent propi de l’obra ha de ser de 3 cors, dos d’adults i un de nens). Sobretot és gran per la bellesa de molts dels seus moments i pel gran enginy que Joan Sebastià Bach va posar per a transmetre el sentit d’una genuïna emoció religiosa.

    Diversos són els moments cèlebres de l’oratori. Destacarem: Obertura Kommt, ihr Töcter, helft mil klagen   (Veniu filles, auxilieu-me en l’aflicció );     Buss und Reu, Mezzo o contratenor, (Constricció i penediment);   Ich will bei meinem Herze , soprano, (vull lliurar-te el meu cor)
 duet amb cor
So ist mein Jesu, soprano, contralt i cor, (Així és fet pres el meu Jesús); Erbarme dich, mein Gott, contralt, (Apiada’t, Déu meu);   Gebt mir meinem Jesum Wieder, baix, (Retorneu-me al meu Jesús!); Komm, süßes Kreuz, so will ich sagen  (Vine dolça creu i et diré);  Können Trannen meiner Wangen, contralt, (Si les llàgrimes del meu rostre); i, la conclusió Wir setzen uns mit Tränen nieder (restem abatuts i plorosos).

     Per saber-ne més:
http://www.auditorigirona.org/cat/programacio_fitxa.php?idReg=819

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada